1 Ocak 2015 Perşembe

2015'in ilk günü ve yeni yıl üzerine


Herkese günaydın, iyi tatiller, iyi yıllar!
Cuma çalışmak zorunda olmayanlara selamlar, sabah sabah camlı plaza yollarını tutacaklara da şimdiden Allah kolaylık versin.

Bugünün tadını çıkarın.

"Nasıl girersen öyle geçer" bahanesinin ardına sığının mesela, ev işi filan yapmayın. Evin işi bitmez. "Anneee anneee" diye lüzumlu lüzumsuz üzerinize atlayan, tuvalete bile arkanızdan gelen türde bir evladınız varsa birkaç saatliğine anneanneye babaanneye gönderin. "Ayteeennn çorabım neredeee?" diyen kocanın ağzını bantlayın. Telefonun fişini çekin, kapıyı iplemeyin.

Rica ediyorum bu günü tamamen kendinize ayırın.

Biz kadınlar, korkunç yoğun bir temponun içindeyiz.
Çalışan olmak, toplum içinde aktif birey olmak, anne olmak, eş olmak, sevgili olmak, evlat olmak, gelin olmak, ev kadını olmak, aşçı olmak, bulaşıkçı olmak, temizlikçi olmak, evin başbakanı olmak...
Beklentiler ve sorumluluklar had safhada.

O yüzden bir gün sizin olsun.
Güzel bir banyo yapın, baştan ayağa kremlenin, en sevdiğiniz pijamalara gömülün, isterseniz en kırmızı rujunuzu sürüp patlamış mısır yiyerek bütün gün televizyonun önünden ayrılmayın. Oturun evde başka kim varsa ona kahve falı baktırın.

(Ben babama baktırıyorum bazen. Yorum sıfır ama görüş on numara.)

Ama lütfen, bugün sizin gününüz olsun.


Ne yalan söyleyeyim, iki gün önce kızkardeşimden bir "new year's resolutions" maili gelene dek aklımda oturup da liste yapmak yoktu. Aslında hala da oturup elime kağıdı kalemi (ya da bu klavyeyi) almış sayılmam. Çünkü insanız, kendimize söz verip üç beş gün sonra boşluyor, kırk bahane ardına sığınıyoruz.

Benim de kendimi hayal kırıklığına uğratmak gibi bir niyetim yok.

Ama gerçekten niyetli olduğum ve bu konuda taviz vermeyeceğim iki unsuru sizinle paylaşabilirim: Daha fazla film izlemek ve daha fazla kitap okumak.

Bu konuda ilk adımımı da üç gün önce, şehir kütüphanesine kaydolarak attım. Bundan sonra dilediğim zaman dilediğim kitabı alıp okuyabileceğim. Kitapların himayede tutulma süresinin 15 gün olduğunu düşünürsek, bu kitabı okumayı ihmal etme ve rafa kaldırma problemini de elimine ediyor.
Daha ne olsun!

Sizin "bu sene bunu gerçekten yapacağım, görürsünüz!" dediğiniz şeyler var mı? Peki bir liste yaptınız mı?

Sevgiyle kalın!

14 yorum :

  1. Merhaba mutlu seneler tatlım. Görüşlerine aynen katılıyorum. Bu günü dinlenme günü ilan ettim kendime zorunlulukların hiç biri asla yok. Ancak ve ancak canım ne isterse onu yapmak var;))))! Salyangoz sevip kurtaran arkadaşım yeni yılda da severek yaptığımız tüm hayvan sevmek, doyurmak veya kurtarmak işlerine devam; )).Ama bu sene kendimle çok daha fazla ilgilenme sözüm var kendime. Kitap ve filmler konusunda aynı şeyleri düşünüyorum, bu yıl çıta biraz daha yükselecek, sevgiler herşey gönlünüzce olsun. Bu arada kahve falı bakan babaya derin hürmetler, yorum olmasa da görüş var bari bizde yok hiç biri;)) hehe. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendisine ileteceğim :)) Çok daha sağduyulu, hoşgörülü, yaratıcı ve kendi kıymetimizi daha iyi bildiğimiz bir yıl olsun inşallah!

      Sil
  2. Eveet ben bir liste yaptım. Çok özel isteklerimi yazdım. Senin bu iki yazdığın hedef de var hatta. :)
    Bu teman ne zamandan beri var bilmiyorum ama ben şimdi fark ettim ve bayıldım!
    Nice senelere... ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün değiştirdim ve beğenmene çok sevindim :)) Umarım listendeki isteklerin eeeen kısa zamanda gerçek olur, hedeflerine de birer birer ulaşırsın :)

      Sil
  3. Günü kendine ayırma kısmını ne güzel anlatmışsınız, yüzümde kocaman bir gülümseme ile okudum.Evet ben o listeden yaptım ama ne kadarını gerçekleştirebilecem bilmiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İş gene bizde bitiyor Gamzeciğim. Gerçekçi hedefler koyar ve kendimize inanırsak olur diye düşünüyorum :)

      Sil
  4. Bloga emek vermiş arkadaşlarımı ararken size de rastladım. Bir teşekkür etmeden ayrılmak istemedim. Devamı olan, samimi duygularını katarak birbirimize destek olabileceğimiz paylaşımlarda buluşmak üzere.. Dostlarınız ile birlikte bana da beklerim :) http://mutfakhazinem.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  5. Mutlu yıllar dilerim ! :)

    YanıtlaSil
  6. nice mutlu senelere arkadaşım:))

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel yazmışsın 'kendine zaman ayırmak' kısmını yeni yıla girerken değil en azından haftada bir yapmalıyız :)Mutlu yıllar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke her gün yapabilsek! Mutlu yıllar! :)

      Sil



blogger template by lovebird