3 Şubat 2014 Pazartesi

Mim - Fil Fareden Neden Korkar?

LoverK tarafından mimlenmiştim, ancak şimdi yanıtlayabiliyorum. Kendisine çok teşekkür ediyorum!

1.En sevdiğiniz müzik türü hangisi? Bu türü kiminle tanıdınız? Ve bu türde son hızla kimi dinlemeye devam ediyorsunuz?

Senfonik metale özel bir düşkünlüğüm var. Doğma büyüme Kadıköylüyüm. Erken gençliğim, Rexx'in sokağında, türlü çeşitli rock-metal mekânlarında geçti. Metalin her türüyle haşır neşir oldum ama aradan on sene geçse de, senfonik metalden kopamadım. Nightwish halen favorim. Solist seçimlerini başarılı bulmasam da (Anette bir felaketti, ama Floor candır), Tuomas'ın müzikal dehası beni öldürüyor.



2. Sizce ''iyi müzik'' diye bir şey var mıdır? Varsa nedir? Yoksa kişisel bir zevk meselesi olduğu için ''iyi müzik'' de kişiye göre değişir mi?

İyi müziği oluşturan birden fazla element var. Sadece enstrümantal anlamda mı konuşuyoruz? Şarkı sözleri dahil mi? Şarkıların işlediği konuları da ele alacak mıyız?
Yaşadığımız çağda, iyi şarkılar var. İyi şarkıcılar var.
Ama iyi müzikler ve iyi sanatçılar, bir elin parmağını geçmez.


Enstrümanları tamamen bilgisayara indirgenmiş müzikler, autotunelar, şarkı sözlerinin tüm son kelimelerini kafiyeli yapabildi diye kendini şair  zannedenler, fast food gibi hemen tüketilsin, listelerde birkaç hafta zirvede kalsın, piyasanın kaymağını yesin mantı(ksızlı)ğıyla üretilen "eserler"!

Bundan yirmi sene sonra bugün radyoda dinlediğiniz hangi şarkı, kitlelerce kült kabul ediliyor olacak?



3. En sevdiğiniz Türk ve yabancı yazarlar? (Ayrı kategoriler) Hangi kitabıyla tanıştınız ve başka hangi kitabını okudunuz? En çok hangisini beğendiniz? Neden?


Bu soruya bir yanıtım yok. Çünkü maarif takvimlerinin arkasındaki yemek tarifleri dışında bir şey okumayı sevmiyorum. 

(!)

Şaka! Şöyle diyeyim; tüm eserlerine hayran olduğum hiçbir yazar yok. Ne Türk, ne de yabancı. Dünya devlerini ele alalım. Misal, Rowling'in Boş Koltuk'u beni uyuttu. Brown'ın Cehennem'i tam bir fiyasko. Tolkien'in Hobbit'i, beni Üçleme kadar açmadı. Ahmet Ümit'i Sultanı Öldürmek kitabına para vermediğim için kendimi inanılmaz mutlu saydım.


Oysa bütün bu yazarların ülke çapında / dünya çapında muazzam yapıtları var. Ve ben henüz, tüm kitaplarında başarı yakalayabilen bir yazar görmedim. Sıradaki!

(Bu noktadan sonra mim sorularında yer alan tüm "NEDEN" sorularını çıkarıyorum. Bir şeyi seviyorsam seviyorumdur, nedenini açıklama ihtiyacı hissetmiyorum.)


4. En sevdiğiniz filmler? (En az 5 tane) En sevdiğiniz diziler? (En az 3)

Filmler: Time Traveler's Wife, The Tourist,  Imaginaerum, Donnie Darko, The Painted Veil.
Diziler: Doctor Who, Sherlock, Hannibal, American Horror Story, Game of Thrones.



5.Hayat felsefenizi üç-beş-on madde ile özetleyin desem?

Hayatında sana ağırlık yapan, ilerlemeni ve kendini geliştirmeni engelleyen her şeyden ve herkesten kurtul.
 Düşüncelerinle ışığı yarat.
Önce kendini koru, önce kendini savun, önce kendini düşün. İyilikle enayilik arasındaki sınırı sağlam belirle, kendini kullandırtma.


6.Müziğe geri döneceğim, en sevdiğiniz üç sanatçı/grup? Ve onların beş şarkısı hangisi?

The Beatles: Hey Jude, Come Together, Helter Skelter, I Am The Walrus, While My Guitar Gently Weeps.
Placebo: English Summer Rain, Meds, The Bitter End, Infra Red, Special Needs
Nightwish: I Want My Tears Back, Over The Hills And Far Away, Ghost Love Score, Planet Hell, Taikatalvi

7.Bana herhangi bir ülkenin müzik piyasasını uzun uzun anlatın. ülke seçimi tamamen size kalmış.

(Blogger burada gözlerini devirir ve 8. soruya atlar)

8.Sizce en güzel ve en kötü duygular nelerdir?

Umut, en güzeli. Çaresizlik, en beteri.

9.''Bu adam benim idolüm.'' Dediğiniz biri var mı? Varsa kim? Yoksa olmak istediğiniz insanı bana siz anlatın.

Tom Hiddleston. Zeki, yetenekli, hümanist, Twitter'da kendisine "Kırmızı halıda saatlerce ayakta dikileceğiz, bir çorba olsa da içsek" diyen muhabire, üzerinde smokin elinde termos dolusu çorbayla gidecek, hatta o kalabalıkta o muhabiri bizzat kendisi bulmaya çalışacak kadar esprili, düşünceli ve kibar, şımarmayan ama hep çocuksu kalabilen tam bir beyefendi.


10.Şu an neredesin, ne yapıyorsun ve bundan on yıl sonra nerede, ne yapacaksın? Bu hayattaki amacın ne? Ne için yaşıyorsun?

İnsanın doğuştan sahip olması gereken en normal meziyetlerin, nadir bulunan birer özellik, ideal insan tanımı ve erdem haline geldiği garip bir dünyadayım, tüm güçlüklere rağmen "insan" olmaya çalışıyorum ve buna da devam edeceğim.

1 yorum :

  1. Merhaba,
    Bloğunuzu çok beğendim ve takipçiniz oldum. Sizi de bloğumda takipçi olmaya beklerim. Çok sevgiler
    http://mommyslifetime.blogspot.com

    YanıtlaSil



blogger template by lovebird