7 Eylül 2013 Cumartesi

Yaz Bitimi Oje Kombinleri

Yaza veda ediyoruz.
(Durun, vurmayın!)

Bir aya kalmadan, ayak parmaklarımızın güneşle buluşmasının verdiği o sıcacık keyfe, açık ayakkabılara ve pediküre hoşça kal diyeceğiz.
(Vurmasanıza ya!)

Öhm.
Bir zamanlar, kadınların manikürde ve pedikürde aynı renk oje kullanması gibi bir moda vardı. Zaten kırmızı, beyaz ve pembenin bir iki tonuyla sedefli versiyonları dışında renklere ulaşabilmek de pek mümkün değildi. Siyah sürenlere "satanist", lacivert sürenlere ise "marjinal" dendiği dönemlerden bahsediyorum. Siz deyin seksenlerin sonuuu, ben diyeyim doksanların başı.

1970'li yıllarda Türkiye'nin en popüler ojesi Cutex'ti. Cutex, her bir ojeye uygun renkte ürettiği rujlarla da kadınların kalbini çalmış ve el-ayak-dudak üçlemesinde "asorti" trendini başlatmıştı.

Bu durum birkaç sene öncesine kadar böyle devam etti.
Beş yıl önce, Avrupa'da turkuaz oje modası başladığında, turkuaz hastası biri olarak benzer bir oje bulmak için elimden geleni yaptım. En dandik markalardan en dev markalara kadar her yeri talan ettim. Yoktu. "Turkuaz yahu?" dedim mi yüzüme bön bön bakılıyordu. O zaman Claire's imdadıma yetişti.

Şimdi bakıyorum, sadece renk konusunda değil, doku konusunda da muazzam bir oje çılgınlığı yaşıyoruz. Hemen sıkılıyoruz; siliyoruz, sürüyoruz, siliyoruz, sürüyoruz. Böyle olunca el ve ayak tırnaklarını sürekli aynı renkte tutmak imkansız oluyor.

Ayak tırnaklarımızı şenlendireceğimiz son birkaç hafta kalmışken, birbirine en yakıştırdığım renkleri sizlerle paylaşmak istedim. Sol tarafta yer alan renkler eller, sağdakiler ise ayaklar için.


Bu arada minik bir ipucu vereyim. Çok yakında, elde ve ayakta aynı renk oje kullanma modasının geri dönmesi bekleniyor! Ama ne kadar yakında, işte onu bilemiyorum. Sevgili dostum Lagerfeld (!) ile konuşup size dönüş yaparım. Zaten adama çiğbörek sözüm vardı. Bu vesileyle onu da aradan çıkartmış olurum.

Siz manikürde ve pedikürde hangi renkleri kombinliyorsunuz? En sevdiğiniz renkler hangileri?

12 yorum :

  1. Siyah sürenlere satanist mi !!! Ama ben cok sevıyorum ojede bu rengi kullanmayı iyiki o dönemlerde ojenin 'o'sunu dahi bilmiyormusum:))
    Ben kırmızı ve siyah kombinliyorum ama verdigin resimlerde yok bundan sonra kırmızı urunce pembeyle kombinlicem :) sevgiler öpüyorum :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırmızı elde, siyah ayakta çok hoş oluyor ama yazın siyah kullanmayı çok sevmiyorum. O yüzden yer vermedim. Ama siyah denince en sevdiğim manikür tipi, bazda mat siyah, uçlarda parlak siyah! :)

      Sil
  2. Mimlendin canım http://forbeautyy.blogspot.com/2013/09/mim-2.html :)

    YanıtlaSil
  3. ah canim benim sabrimmi var?eldeki ojeyi 2 gunden bir degistiriyorum ama ayaktakini haftada bir.yaz oldumu ayakta kirmizi ve coral tonlu renklere bayilirim. ellerim icinse bu aralar lacivert renklere taktim.Pastel 11 numara mesela cooook seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok uzun zamandır tırnakta düz lacivert kullanmadım. Bir ara denemeliyim sanırım!

      Sil
  4. Yapmak istersen burada da bir mimin var canım:)) http://kozmetikturu.blogspot.com/2013/09/mimkozmetikbakmguzellik-ve-formda-kalma.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mim yağmuruna tutuldum:))) Bereket var bereket! Tamam, onu da yapacağım, söz! Teşekkürler!

      Sil
  5. merhaba bloğunuzu yeni keşfettim. Yaza veda etme fikri her ne kadar hoş olmasa da kabul etmek gerekiyor sanırım :)
    Oje renkleri bi harika.

    Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Şebnem.
      Şimdi sıra, ışıltılı pırıltılı koyu kış renklerine gelecek, kendimi öyle teselli ediyorum :)

      Sil
  6. Sevgili pudriyerim düğünüm için düşündüğüm makyözüm sensin. (daha en az 4 sene var) Bunu sana söylemiş miydim :D Çünkü senden başkasına kimseye güvenemem sevgili güzellik uzmanım :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aseta sen beni benden aldın ama.. Onore oldum! Estağfurullah, uzmanlık ne haddime diyor ve teşekkür ediyorum!:)

      Sil



blogger template by lovebird