31 Ağustos 2013 Cumartesi

Cilt Bakımı Rutinim

Dünyanın en kaliteli makyaj malzemelerini de kullansanız, "ham madde" iyi durumda değilse, dilediğiniz sonucu asla elde edemezsiniz.

Konunun üç ayağı var: Beslenme rutinleri, kullanılan makyaj malzemelerinin saklama koşulları ve tabii ki cilt bakımı.


Sağlıklı cilt, saç ve tırnaklar için tüketilmesi gereken kilit besinlerden ve makyaj malzemelerinin hijyenik ortamlarda saklanması için uygulanabilecek pratik çözümlerden, ilerleyen günlerde bahsedeceğim.

Ancak bugünkü konumuz, cilt bakımı rutinlerimiz.

Bütün gün full makyaj gezdiniz, akşam eve geldiniz, banyoda ayna karşısındasınız.
Hangi adımları uygulamalısınız?
Ya da inanılmaz yorgunsunuz, ince ince uğraşmaya mecaliniz yok. Hangi adımların bir gecelik olsun atlanması "bağışlanabilir"?
"Bağışlamak" fiilini özellikle kullanıyorum çünkü cilt öyle bir aynadır ki, siz ona ne verirseniz aynen geri yansıtır.


Farklı farklı markaların, bize dilediğimiz çözümleri sunacak bir sürü alternatifi var. Benim günlük cilt bakımında tercih ettiğim ürünler ise yukarıdaki gibi.


Adım 1- CİLT MAKYAJINI TEMİZLEME

Amaç, cildi her türlü makyaj kalıntısından arındırmak. Yüzde makyaj kalması, gözeneklerin tıkanmasına yol açar. Cildiniz yeterince oksijen alamaz, bir süre sonra siyah noktalar, beyaz noktalar ve akne baş gösterir. Ben, tercihimi Bebak'ın makyaj temizlemek için özel olarak üretilen Acı Badem Sütü'nden yana kullanıyorum. Ürün, en ağır makyajı bile iki pamuk ile çıkarabilecek kapasiteye sahip ve benim alerjiye pek yatkın olan tenimde herhangi bir reaksiyon yaratmıyor. Bu ürünün kokusunu da çok seviyorum, bana çocukluğumu anımsatıyor. Rahmetli babaannemim cilt bakımının olmazsa olmazı Bebak'tı.

Cilt makyajını temizlerken illa süt kullanacaksınız diye bir kural yok. Makyaj temizleme ürünleri, çok çeşitli formlarda geliyor. Jeller, solüsyonlar.. Tabir-i caizse, hangisi "işinize geliyorsa" onu kullanın. Önemli olan elinizin rahat etmesi ve ürünün sizi uğraştırmaması.


Adım 2- GÖZ MAKYAJINI TEMİZLEME

Bunu ayrı bir kategoriye ayırdım. Çünkü kimi makyaj temizleme ürünleri, bazı göz çevresi ciltleri için ağır kaçabiliyor. Tavsiyem, yüzünüz için ayrı, göz çevreniz için ayrı bir temizleme ürünü kullanmanız. Ben, Avon'un "Conditioning Eye Makeup Remover" losyonunu kullanıyorum. Bu losyonu özellikle satın almadın, Avon siparişlerimden birinin yanında hediye olarak geldi, çok da iyi oldu. Kıvamı biraz sıvı olduğu için kullanım esnasında göze kaçırmamaya özellikle dikkat etmek gerekiyor. Ancak sonuç tatmin edici.

Yorgunsanız ve uğraşamayacaksanız, göz makyajını temizlemek için üretilen özel mendillerden yararlanabilirsiniz. Ancak uygulama esnasında göz derinize karşı olabildiğince nazik davranın. Vücutta, derinin en ince olduğu noktalardan birinden bahsediyoruz!

Yüz ve göz makyajımı temizledikten sonra, yüzümü yıkıyorum.
Çünkü sonraki aşamalar için cildimde kalıntı taşımak istemiyorum.


Adım 3 - TONİK

Tonikler gözenekleri sıkılaştırır, cildi ferahlatır ve bir sonrası aşama olan "nemlendirici" için baz hazırlar. Ben tonik kullanmıyorum. Çünkü cildimin ihtiyacını yeterince karşılamadığını düşünüyorum.

Favori ürünüm; Neutrogena'nın Pembe Greyfurt serisinden günlük peelingi.
Bu peelingi, hafif nemli olan cildime, dairesel hareketlerle masaj yaparak uyguluyorum. Kokusu ferahlatıyor ve içindeki o mikrogranüllerin kan dolaşımımı hızlandırdığını hissediyorum. Yapısı hafifi olduğu için tahrişe de neden olmuyor.

Daha önceleri Garnier'in üçlü etkiye sahip olan benzer bir ürününü kullanmıştım.
Ancak Garnier, uygulama sonrasında cildimde hafif bir kuruma yapıyordu.

Neutrogena ile böyle bir sorun yaşamadım.


Adım 4 - NEMLENDİRİCİ

Farklı yaş gruplarının ve cilt tiplerinin, farklı ihtiyaçları vardır.

Ben henüz 25 yaşındayım. Genetik göz altı torbalarım dışında, majör bir cilt problemim yok. İnce çizgi tedavisini gerektirecek ürünler kullanma zamanım ya dam gece kremi gündüz kremi ayrımına gitme çağım ise henüz gelmedi.

Dolayısıyla olabildiğince hafif bir ürün olan, Avon Solutions nemlendirici jelini kullanıyorum.
Bu noktada şunun da altını çizmeliyim, mutlaka ama mutlaka cildinizin ihtiyaç duyduğu nitelikte ürünü kullanın. "Tedbir olsun, ben şimdiden şunu da kullanayım" demeyin. Cilt, verilene hemen alışır. Yaşınız daha ilerlediğinde, yüzünüze yetenek ürün bulamama sıkıntısıyla karşılaşabilirsiniz, benden söylemesi.

Avon Solutions nemlendirici jeli, adı üzerinde jel formunda. Sürdüğüm zaman yapış yapış, garip bir his veriyor ve hemen elimi yıkamak ihtiyacı hissediyorum. Ama emilim süreci başladığında, o his ortadan kalkıyor. Sabah kalktığımda ise yumuşacık, resmen kadife gibi bir tenle karşılaşıyorum.


Adım 5 - GÖZ ÇEVRESİ KREMİ

Kendimi unuturum, bunu unutmam!
Yukarıda da bahsetmiştim, gözlerimin altında ırsî göz altı torbalanmaları başladı. Haliyle, göz çevreme daha fazla özen gösterir hale geldim. Şu anda, iki gün önce aldığım "Pure Beauty Pomegranate Antioxidant" göz çevresi jelini kullanıyorum. Ürünle ilgili çok iyi yorumlar okumuştum, ancak benim bir yorum getirebilmem için henüz çok erken. Ddolayısıyla bu kremin bendeki torbalanmayı azaltıp azaltmayacağını ilerleyen günlerde hep birlikte göreceğiz. Paraben, lanolin ve alkol içermeyen, kan dolaşımını hızlandırdığı iddia edilen bu jel, bakalım bende nasıl bir etki yaratacak? Şimdilik, göz altlarıma sağladığı ferahlatıcı etki ve yumuşatma etkisi, iyi bir yolda olduğumuzu gösteriyor ama kim bilir? Bir ay sonra konuşalım!


Adım 6 - DUDAK BAKIMI

Bu kadar krem sürdükten sonra dudakları unutmak olmaz.
Tüm bakım işlemlerimi tamamladıkan sonra, yoğun formüllü bir dudak balmı sürüyorum. Herhangi bir marka söyleyemeyeceğim çünkü o akşam elimin altına kolayda ne geçerse onu uyguluyorum.


Sizin cilt bakımı rutininiz nasıl?
Bahsettiğim ürünleri kullanmışlığınız var mı?
Faydasını ya da zararını gördünüz mü?

2 yorum :

  1. Göz kremi dışında, aşağı yukarı aynı çizgiden gidiyoruz :)) Hatta Avon Solutions ürünü aynı. Feci memnunum. Böyle hafif, böyle güzel bir şey olamaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürümü cıvımasa daha iyi olacaktı ama sonuç mükemmel :)

      Sil



blogger template by lovebird